MAHA SUCI ALLAH S.W.T. YANG TELAH MENCIPTAKAN MAKHLUK YANG MAMPU HIDUP TANPA MAKANAN SELAMA 10 TAHUN.



Lihatlah betapa hebatnya Allah S.W.T. menciptakan suatu makhluk yang walaupun bersaiz kecil (cuma 1 mm panjangnya) tetapi memiliki "kekuatan" yang luar biasa yang tidak dapat ditandingi oleh sebarang makhluk yang hidup di bumi.

 Makhluk ini digelar  "Tardigrades" atau "beruang air".

"Tardigrades" mampu hidup walaupun dibekukan, dipanggang , dididih, didedahkan dengan sinar-x, dimasukkan dalam botol tanpa udara, didedahkan dengan tekanan udara yang tinggi tetapi masih boleh hidup untuk terus berzikir kepada Allah S.W.T.

Ia mampu untuk menghadapi keadaan radiasi sinaran "gamma", kekurangan oksigen, boleh menahan dari tiupan angin yang kencang.



Ia boleh hidup tanpa makanan dan air selama 10 tahun.
Ia mampu hidup dengan selesa dalam suhu mendidih atau suhu beku (-458*F atau -272*C).
Ia boleh menghadapi kesemua ujian ini tanpa memberi sebarang kesan sampingan kepada dirinya.

Bagaimanakah ia boleh menghadapi kesemua cabaran ini?
Mudah sahaja.
Apabila ia menghadapi situasi yang tegang atau suhu yang melampau, ia akan bertindak balas dengan "mematikan dirinya" untuk sementara waktu. 
Ia boleh berada dalam keadaan "mati" untuk beberapa tahun.

Selepas situasi atau cuaca menjadi tenang semula, ia akan "hidup" kembali untuk meneruskan "tugasnya" sebagai makhluk Allah S.W.T.

Allah S.W.T. berfirman (yang bermaksud):
“Dan tiadalah sesuatupun dari makhluk-makhluk yang bergerak di bumi melainkan Allah jualah yang menanggung rezekinya dan mengetahui tempat kediamannya dan tempat ia di simpan. Semuanya itu tersurat di dalam Kitab (Lauh Mahfuz) yang nyata (kepada malaikat-malaikat yang berkenaan)”.
(Surah Hud, ayat 6).