YA ALLAH, LINDUNGILAH KAMI DARI SERANGAN DARI LANGIT.......



Allah S.W.T. berfirman (yang bermaksud):
“Tidakkah engkau melihat bahawa Allah telah memudahkan apa yang ada di bumi untuk kegunaan kamu, dan (demikian juga) kapal-kapal yang belayar di laut dengan perintah Nya? Dan Ia pula menahan langit daripada runtuh menimpa bumi, kecuali dengan izinNya, sesungguhnya Allah Amat melimpah belas kasihanNya dan rahmatNya kepada umat manusia.”
(Al-Hajj, Ayat : 65)

Apakah yang akan berlaku sekiranya Asteroid menghentam bumi?
Sejak 10,000 tahun yang lalu, bumi telah diserang oleh Asteroid kira-kira 350 kali dan telah membunuh berjuta-juta manusia. Malah pupusnya dinasour adalah juga berpunca dari serangan Asteroid.




Cuba bayangkan apa yang akan berlaku sekiranya Asteroid menyerang bumi kita hari ini?

Adakah anda sempat melarikan diri? Adakah anda sempat bertaubat dari segala dosa yang telah dilakukan? Adakah anda sempat mengqodho segala solat dan puasa yang tertinggal?  Adakah anda sempat menulis wasiat?
  
Allah S.W.T. dengan rahmatNya telah menahan langit dan benda-bendanya (Asteroid) agar tidak jatuh menimpa manusia. Sesungguhnya Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang kepada manusia, di mana Dia lebih Penyayang kepada mereka daripada ibu bapa mereka dan diri mereka sendiri.




Setiap kali Asteroid hendak menghala ke arah bumi, maka Allah S.W.T. akan menukar arah Asteroid tersebut untuk menghala ke arah bulan. Sebab itulah terdapat banyak kesan hentakkan Asteroid pada permukaan bulan.

Oleh itu, sentiasalah bersyukur kepada Allah S.W.T.