MAHA SUCI ALLAH S.W.T. YANG TELAH MENCIPTAKAN UBAT UNTUK SEGALA PENYAKIT.



Dari Abu Hurairah r.a, bahawa Rasulullah S.A.W. bersabda,
"Tidaklah Allah menurunkan sesuatu penyakit melainkan menurunkan pula ubatnya."
(HR. Al Bukhari dan Muslim)

Kita semua maklum bahawa sehingga kini belum ada penawar semulajadi untuk menyembuhkan penyakit-penyakit yang merbahaya seperti Kanser otak, Kanser buah dada, Kanser kulit, Sawan, Diabetes (kencing manis), Alzheimer (hilang ingatan) dan Parkinson (tidak mampu mengurus diri sendiri).

Ubat moden yang diberikan oleh pihak doktor hanyalah sekadar untuk menahan sakit dan mengurangkan risiko merebaknya penyakit tersebut manakala kos perubatan untuk penyakit-penyakit tersebut adalah amat tinggi dan menakutkan.


Pada tahun 1974, Para penyelidik perubatan di Medical College Of Virginia di Amerika telah membuat kajian mengenai bahaya Marijuana. Tetapi mereka telah menemui bukti bahawa Marijuana mengandungi THC yang mampu menyembuhkan kanser kepada seekor tikus. Selepas kajian itu, pihak DEA (Drug Enforcement Administration) dengan serta-merta telah menutup kajian yang dibuat oleh Medical College Of Virginia.

Pada tahun 1976, President Amerika iaitu Gerald Ford telah tidak lagi membenarkan sebarang kajian dibuat mengenai Marijuana dan memberikan hak utama kepada syarikat-syarikat perubatan moden di Amerika untuk membuat sebarang kajian tetapi syarikat perubatan itu tidak meneruskan kajian tersebut.

Pada tahun 1983, President Ronald Reagan telah menyuruh pihak Universiti untuk memusnahkan segala kajian yang pernah dibuat pada tahun 1974 mengenai Marijuana.


Tahukah anda bahawa Marijuana merupakan ubat semulajadi yang mampu untuk menyembuhkan penyakit-penyakit merbahaya seperti Kanser otak, Kanser kulit, Kanser buah dada, Diabetes (kencing manis), Sawan, Asthma, Leukemia, Alzheimer (hilang ingatan) dan Parkinson (tidak mampu mengurus diri sendiri). Kos untuk berubat dengan menggunakan Marijuana adalah sungguh murah berbanding dengan ubat-ubatan moden yang dijual di pasaran.

Tahukah anda bahawa Industri perubatan moden merupakan industri yang kedua terbesar didunia selepas industri minyak? Sekarang tahukah anda mengapa President Amerika dan juga DEA (Drug Enforcement Administration) tidak membenarkan Marijuana dijadikan kajian?

Pada September 18, 2014, Seorang doktor di Amerika yang bernama Stephen Bloomer telah dihukum penjara selama 5 tahun hanya kerana mengubati seorang pesakitnya dengan menggunakan Marijuana sedangkan pesakitnya yang menghidapi kanser itu telahpun sembuh selepas itu. 


Allah S.W.T. telah menciptakan ubat untuk segala penyakit tetapi ubat itu tidak sampai ke tangan para pesakit kerana dihalang oleh manusia-manusia yang tamakkan kekayaan dan kuasa.

Allah S.W.T. berfirman (yang bermaksud):
“Sesungguhnya Allah tidak berbuat zalim kepada manusia sedikit pun tetapi manusia itulah yang berbuat zalim kepada diri mereka sendiri.” 
(Surah Yunus: ayat 44)