MAHA SUCI ALLAH S.W.T. YANG TELAH MENCIPTAKAN TUMBUHAN DENGAN SEMPURNA.



Lihatlah betapa hebatnya Allah S.W.T. menciptakan daun–daun yang sungguh cantik dan sempurna.  Titisan –titisan air yang terdapat diatas daun tersebut seumpama mutiara yang berkilauan.

Kenapa titisan air itu tidak meresap kedalam daun tersebut?  Kerana Allah S.W.T. telah menciptakan “jari-jari” yang halus kepada daun tersebut yang berfungsi menahan air dari meresap kedalam daun tersebut.



Sebuah majalah sains yang terkenal, Journal of Plant Molecular Biologist telah memuatkan sebuah artikel mengenai penelitian sekumpulan cendekiawan terhadap tumbuhan. Mereka mendapati sebahagian flora mengeluarkan bunyi halus yang tidak mampu didengari telinga manusia dan bunyi tersebut berjaya dirakam menggunakan alat perakam yang tercanggih.

Setelah tiga tahun mengkaji, para saintis berjaya menganalisis denyutan suara tersebut sehingga menjadi isyarat-isyarat bersifat cahaya elektrik menggunakan osiloskop. Mereka mendapati denyutan cahaya itu berulang lebih daripada 1000 kali dalam satu saat. 

Allah S.W.T berfirman (yang bermaksud)
“Langit yang tujuh dan bumi serta sekalian makhluk yang ada padanya, sentiasa mengucap tasbih bagi Allah dan tiada sesuatupun melainkan bertasbih dengan memujiNya akan tetapi kamu tidak faham akan tasbih mereka. Sesungguhnya Ia adalah Maha Penyabar, lagi Maha Pengampun.”
(Al-Israa', Ayat : 44)